وبلاگ قمپوز

وبلاگ قمپوز

وبلاگ قمپوز

وبلاگ قمپوز

وبلاگ قمپوز

آمار سرطان معده

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۶ ب.ظ

سرطان آداموز یکی از سرطان های مرگبار ترین سرطان است که می تواند در سرطان های سر و گردن پیدا شود و ممکن است در هر بخش از حفره دهان وجود داشته باشد. اکثر سرطان های دهان از زبان و کف دهان شروع می شوند. سرطان دهان معمولا از طریق سیستم لنفاوی گسترش می یابد. سلولهای سرطانی که به سیستم لنفاوی وارد میشوند از یک مایع شفاف و مضر به نام لنفاوی منتقل میشوند اما در اغلب موارد سلولهای سرطانی ابتدا در گرههای لنفاوی در نزدیکی گردن ظاهر میشوند.
سرطان آدامس

سرطان آدامس باید یکی از شایع ترین سرطان ها باشد. سرطان دهان و دندان یک رشد غیرقابل کنترل سلولها در لب ها، زبان، نرم، سخت، گلو و به طور کلی حفره دهان است که می تواند به صورت صحیح و به موقع تشخیص داده شود. به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان دهان در مردان بیش از دو برابر زنان است. اکثر افراد مبتلا به سرطان دهانی بیش از 50 سال دارند. اما ممکن است بیماری در هر سنی باشد.
آمار سرطان معده

با توجه به مطالعات انجام شده در سراسر جهان، سرطان دهان در حال حاضر یکی از شایع ترین سرطان ها است و حدود 5 درصد از سرطان های بدن را تشکیل می دهد که یکی از شایع ترین علل مرگ است. سرطانهایی که در لب، زبان، لثه یا مخاط دهان ایجاد می شوند در این دسته قرار دارند. اما بروز این نوع سرطان بیشتر در افراد بالای 40 سال رایج است، به عنوان احتمال آن با افزایش سن افزایش می یابد. دکتر اکبر فاضل، یک دندانپزشک، گفت که سرطان دهان ممکن است در ابتدا به شما و یا ثانویه دهانی باشد و منشا متفاوت داشته باشد و در دهان شما نشان داده شود. در هر صورت، دهان نشانه ای از بسیاری از بیماری های گوش بالای گوش و دیگر سرطان ها است که می تواند برای بیمار بسیار مفید باشد اگر دندانپزشک به موقع از آن آگاهی داشته باشد.
علل سرطان آدامس

سیگار کشیدن: سیگار، قلیان، پیپ ها و به طور کلی دود تنباکو شایع ترین علت سرطان آدامس و به طور کلی سرطان دهان است. محققان انجمن سرطان آمریکا معتقدند که سیگار کشیدن 6 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است تا سرطان دهان داشته باشند. نوشیدنی های الکلی: نوشیدنی های نوشیدنی نیز 6 برابر احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهند. سابقه خانوادگی: سابقه خانوادگی سرطان خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد. در معرض نور شدید نور خورشید
سرطان آدامس چیست؟

سرطان دهان ممکن است در بافتهای نرم دهان مانند زبان و گونه ها، لثه ها و نقاط سقف یا کف دهان، یا ممکن است در بافت های سخت دهان رخ دهد که در این مورد شامل استخوان ها. حتی ممکن است شامل هر دو بافت نرم و بافت های سخت دهان باشد. Fadel اشاره کرد که ممکن است سرطان دهان یک نشانه ای از سرطان باشد. مانند ضایعات به شکل پلاک های سفید یا قرمز. گاه در ابتدا ممکن است در ابتدا سفید و سفید دیده شود و بعد از مدتی آن را زخمی می کند، هک شدن این زخم ها در دهان باقی می ماند و در بسیاری از موارد بهبود نمی یابد و در این صورت آنها به دلیل زخم مشکوک به شکم ایجاد می شود باید توسط یک متخصص پوست کنترل شود.

  • گودرز سخاوت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی